Tietoja varauksesta

Tietoja varauksesta

Täältä löydät hyödyllistä tietoa Minun lomani -osiosta, matkan peruuttamisesta ja matkavakuutuksesta.

Matkan varaaminen

Matkan varaaminen

Voit varata matkan osoitteessa apollomatkat.fi, asiakaspalvelustamme tai Helsingin keskustassa sijaitsevasta lomamyymälästämme.

Yhteystiedot

Matkavarauksen tehnyt henkilö on matkan päävaraaja. Vain päävaraaja saa perua tai tehdä muutoksia matkaan (kirjallisesti tai suullisesti). On tärkeää, että puhelinnumero on lisätty varaukselle, sillä loman aikana mahdollisista matkaa koskevista muutoksista ilmoitetaan aina joko tekstiviestillä tai soittamalla. Mikäli matkapuhelimesi katoaa tai varastetaan loman aikana, ota välittömästi yhteyttä kohdehenkilökuntaamme ja ilmoita puhelinnumero, josta voimme tavoittaa sinut ja matkakumppanisi.

Varausvahvistus

Varauksen tehtyäsi saat sähköpostiisi vahvistuksen, että olemme vastaanottaneet varauksesi. Sitä kautta pääset Minun lomani -osioon, josta löydät lisätietoja matkastasi. Löydät Minun lomani -osion myös sivun oikeasta yläkulmasta.

Minun lomani

Varauksesi, matkalippusi sekä muut tärkeät ja hyödylliset tiedot löydät kirjautumalla Minun lomani -osioon osoitteessa apollomatkat.fi. Kirjaudu sisään varausnumerollasi (8 numeroa) ja sukunimelläsi. Täältä löydät aina päivitetyn version varauksestasi.

Täältä näet yleiskatsauksen varauksestasi, kuten hinnat, maksutiedot ja muut tärkeät tiedot. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa, että varauksen tiedot ovat oikein. Jos huomaat virheen, ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian.

Minun lomani -osiossa voit myös varata tai muuttaa lisäpalveluita, kuten lentokenttäkuljetuksen, retkiä, vuokra-auton ja joidenkin lentoyhtiöiden osalta myös lentoateriat. Finnairin lentoaterioiden varaamisesta löydät lisätietoa täältä.

Kun matka on maksettu kokonaisuudessaan, on lippu saatavilla Minun lomani -osiossa aikaisintaan 14 päivää ennen lähtöä. Voit ladata lipun pdf-tiedostona matkapuhelimeesi ja halutessasi tulostaa sen. Lähtöselvityksessä tarvitaan yleensä vain varausnumero ja henkilöllisyystodistus. Matkustajan vastuulla on myös tarkistaa kohdemaan vaatimukset. Matkalippua ei postiteta erikseen. Lipussa ilmoitetut lähtöajat ovat aina paikallista aikaa. Jos matkaan tulee muutoksia, matkan päävaraajalle lähetetään tieto sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Äkkilähdöt

Jos varaat äkkilähdön, lippu on saatavilla Minun lomani -osiossa heti matkan maksettuasi, jos lähtöön on alle 14 vuorokautta aikaa.

Reittilentoliput

Jos sinulla on esimerkiksi Qatar Airwaysin lennot, lähetetään lentolippu (e-lippu) sinulle sähköpostitse noin 14 päivää ennen lähtöä. Jos et ole saanut lippua viimeistään 7 päivää ennen lähtöä, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä. E-lippu ei ole saatavilla Minun lomani -osiossa.

On tärkeää, että reittilentolipussa nimesi on oikein ja vastaa passissa olevaa nimeä. Mahdollisista virheistä tulee ilmoittaa välittömästi varausvahvistuksen saatuasi. Mikäli asiasta ilmoitetaan myöhemmin, lentoyhtiö voi periä nimenmuutoksesta lisämaksun, joka veloitetaan asiakkaalta. Jotkut lentoyhtiöt eivät hyväksy nimenmuutoksia, joten tällaisessa tilanteessa on ostettava uusi lippu eikä alkuperäisen lipun hintaa palauteta.

Tärkeää tietoa

Muista, että matkalippua tulee käsitellä kuten muitakin tärkeitä papereita eikä esimerkiksi varausnumeroa kannata jakaa. Jakamisesta aiheutuvat väärinkäytökset kuten myös mahdolliset taloudelliset seuraukset ovat matkustajan vastuulla.

Muutosturva tilauslennoilla

Apollomatkojen muutosturvan ansioista voit tehdä muutoksia matkavaraukseesi, mikäli suunnitelmat muuttuvat lähempänä lähtöä. Muutosturvaan sisältyy lisäksi kuluton nimenmuutos sekä 3 kuukauden avokauppa. Voit lisätä muutosturvan varauksellesi ennen varausmaksua. Lue lisää muutosturvasta täällä.

Matkan muutokset ja peruminen

Rantalomat tilauslennoin

Matkakohdetta, hotellia tai matka-ajankohtaa voi muuttaa yhden kerran kuluitta kun matkan alkuun on yli 45 vuorokautta. Muutos tulee tehdä Apollomatkojen lomavalikoiman täysihintaiseen, saman kauden matkaan. Muutokset tulee tehdä 45 vrk ennen alkuperäisen matkan lähtöpäivää. Jos lähtöön on alle 45 vuorokautta, ovat perittävät muutoskulut aina vähintään varausmaksun verran.

Matkustajan on esteen tullessa ilmoitettava viipymättä matkan peruuntumisesta matkanjärjestäjälle. Muutos- ja peruutuskulut sekä ohjeet matkan peruuttamiseen löytyvät yleisistä matkapakettiehdoista. 

Mahdolliset takaisinmaksut peruuntuneesta matkasta maksetaan päämatkustajalle, kun kaikki vaadittavat maksut on suoritettu Apollomatkoille. Mikäli et ennätä ajoissa lentokentälle ja matkasi peruntuu sen vuoksi, ei matkan hintaa hyvitetä.

Viime hetken peruutukset

Ennen matkan alkua tapahtuvasta viime hetken peruutuksesta tulee ilmoittaa Apollomatkojen aukioloaikojen ulkopuolella sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Matkan peruutuksen jälkeen Apollomatkoilta otetaan asiakkaaseen yhteyttä seuraavana arkipäivänä.

Tämä ei koske kaupunkilomia eikä kyseisiä lentoyhtiöitä: Turkish Airlines ja Qatar Airways. Näihin sovelletaan lentoyhtiön omia muutos- ja peruutusehtoja.  

Katso yleiset matkapakettiehdot »


Apollomatkojen kaupunkilomat

Kaupunkilomat ja muut itseräätälöitävät matkapaketit eivät pääsääntöisesti ole muutettavissa tai peruttavissa.

Katso kaupunkilomien erityisehdot »