Ota yhteyttä Apollomatkoihin


 

Usein kysytyt kysymykset

Katso vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin


Lue lisää

Miksi Finnair ei löydä varaustani?

Jos yrität kirjautua varauksellesi osoitteessa https://www.finnair.com/fi-fi/manage/apollo ja sivusto ilmoittaa että varausta ei löydy, on syy todennäköisesti joku seuraavista:

 

A) Olet tehnyt varauksen alle 48 tuntia sitten. Varaukset päivittyvät Finnairille 1-2 vuorokauden viiveellä, joten pääset kirjautumaan palveluun myöhemmin. Jos kyseessä on äkkilähtö, voit silti mennä kentälle ja tehdä lähtöselvityksen lähtöselvitystiskillä. Huomioithan, ettei äkkilähtövarauksille saa Finnairin lisäpalveluita mikäli kirjautuminen ei onnistu ennakkoon.

 

B) Matkan lähtöön on liian pitkä aika. Finnairin palvelu aukeaa yleensä 185 päivää ennen matkaa, mutta joissain tapauksissa vasta myöhemmin. Osalla matkoja palvelu aukeaa 90 päivää ennen lähtöä. Myös siirtymä talvi- ja kesäkauden välillä voi aiheuttaa sen, ettei varaukselle pääse kirjautumaan vielä puoli vuotta ennen lähtöä.

 

C) Varauksen tiedot eivät ole siirtyneet Finnairin lentolistalle teknisestä virheestä johtuen. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin olemme yhteydessä Finnairiin asian korjaamiseksi. Mikäli lähtö on pian ja asiakaspalvelumme on suljettu, voit silti mennä kentälle ja tehdä lähtöselvityksen lähtöselvitystiskillä.

 

D) Varauksella on kaksiosainen sukunimi, esimerkiksi Von Went. Tällöin tiedot ovat saattaneet siirtyä lentolistalle virheellisesti siten, että sukunimen toinen osa on mennyt etunimen paikalle. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin olemme yhteydessä Finnairiin asian korjaamiseksi. Mikäli lähtö on pian ja asiakaspalvelumme on suljettu, voit silti mennä kentälle ja tehdä lähtöselvityksen lähtöselvitystiskillä.

 

 

Voinko muuttaa varaustani?

Tilauslennoilla toteutettaville matkapaketeille saa tehdä yhden kuluttoman muutoksen saman kauden sisällä viimeistään 45 vrk ennen matkan alkua. Jos varauksella on muutosturva, voi tämän lisäksi tehdä vielä yhden kuluttoman muutoksen viimeistään 30 vrk ennen lähtöä. Uuden matkan lähtöpäivän tulee toteutua alle 6 kuukautta alkuperäisestä lähtöpäivästä.

Muutokset tulee tehdä asiakaspalvelumme kautta. Lisätietoa täällä.

Miten varaan lisäpalveluita lennolleni?

Lisäpalveluiden varaus riippuu lentoyhtiöstä. Finnairin tilauslennoille lisäpalvelut varataan osoitteessa https://www.finnair.com/fi-fi/manage/apollo, eivätkä varatut lisäpalvelut (lentoateriat, istumapaikat jne) tule näkyviin Apollomatkojen matkalippuun tai sovellukseen. Finnairin lennoille ei ole 1.6.2023 alkaen ollut enää mahdollista valita istumapaikkoja maksutta lähtöselvityksen yhteydessä.

Muiden lentoyhtiöiden osalta tarkista tiedot täältä.

Mitä rokotuksia tarvitsen?

Välttääksesi sairastumisen loman aikana tai loman jälkeen, on omalla vastuullasi hankkia tarvittavat rokotukset hyvissä ajoin ennen matkaa. Terveydenhoitoalan ammattilaisilta saat neuvoja siitä millaisia rokotuksia matkoillesi on suositeltava ottaa. Matkanjärjestäjä ei ole vastuullinen ilmoittamaan matkakohteista pysyvästi tai ajoittain mahdollisesti saatavista sairauksista.

Lue lisää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen julkaisemasta Matkailijan terveysoppaasta sekä rokote.fi/matkailijat. Useimmat matkakohteet eivät enää vaadi koronarokotuksia.

Kuinka paljon matkatavaroita voin ottaa mukaan matkalle?

Matkatavarasäännökset riippuvat lentoyhtiöstä.

Tarkista oman lentoyhtiösi tiedot täältä: https://www.apollomatkat.fi/ennen-matkaa/hyva-tietaa/lentoyhtiot

Milloin matka tulee maksaa? Voinko maksaa matkani erissä?

Tilauslennot: Varausmaksu 7vrk kuluttua varauksesta, loppumaksu 45 vrk ennen matkan alkua. Äkkilähdöillä, reittilennoilla toteutettavilla omatoimimatkoilla suurin osa tai koko summa tulee maksaa puolen tunnin sisällä varauksesta. Voit valita maksutavaksi Klarnan, jolloin voit pilkkoa maksun useampaan erään.

Pitääkö matkustusasiakirja tulostaa? Tarvitsenko lennolle QR-koodin?

Ei, matkustusasiakirjaa ei tarvitse tulostaa. Riittää, että sen pystyy tarvittaessa esittämään sähköisessä muodossa. Matkustusasiakirja on kooste paketin sisällöstä, eikä siinä ole erillisiä QR- tai viivakoodeja. Lähtöselvitykseen voi käyttää lentokentällä lennon varaustunnusta tai passia. Finnairin tilauslennoille lennon varaustunnuksen voi tarkistaa täältä.

Milloin saan matkustusasiakirjan?

Matkustusasiakirja tulee Minun lomani -sivulle ladattavaksi 14vrk ennen matkan alkua. Huomioithan, että vuorokaudet on laskettu tarkasti, eli esimerkiksi iltalennoille matkustusasiakirja ilmestyy 14 päivää aiemmin illalla, ei aamulla. Erillisiä lentolippuja ei tule. Matkustusasiakirja on kooste koko varatusta paketista ja sitä voi käyttää niin lentokentällä kuin hotelliin sisäänkirjautuessakin.

Minne ilmoitan, jos joudun perua matkani?

Peruutuksesta tulee ilmoittaa välittömästi asiakaspalveluumme. Mikäli asiakaspalvelumme on suljettuna, voit tehdä ilmoituksen sähköpostitse.

Voinko tehdä lähtöselvityksen verkossa?

Finnairin lennoille lähtöselvitys aukeaa verkossa 36h ennen lennon lähtöä. Ennakkolähtöselvityksen voi tehdä Finnairin mobiilisovelluksessa tai osoitteessa https://www.finnair.com/fi-fi/manage/apollo (tilauslennot) / https://www.finnair.com/fi-fi/check-in (reittilennot).

Muiden lentoyhtiöiden osalta tarkista tiedot täältä.

Puhelin

09 6154 7400

Maanantai - Torstai: 09.00 – 17.00

Perjantai: 09.00 – 16.00

 

Sähköpostitse

Varaukset
[email protected]

Ryhmät (min. 20 aikuista):
[email protected]
Puh: 09 6154 7405

Chat

Palvelemme Sinua myös chatissa.
 Chat avoinna:

Maanantai - perjantai: 10-12 ja 13-16

 

Lomamyymälä

Lomamyymälämme on avoinna:

Tiistai-keskiviikko klo 12.00-16.00.

Osoite: Aleksanterinkatu 46, 00100 Helsinki

 

 

Anna palautetta

Jos sinulla on palautetta matkastasi, olethan meihin yhteydessä mahdollisimman pian lomasi jälkeen.

Jos asiasi koskee sairastumisesta tai varkaudesta aiheutuneita kuluja, pyydämme sinua olemaan yhteydessä vakuutusyhtiöösi. 

Lue lisää »

 

 

TEMA elämysmatkat


Puhelin: 09 42 45 22 98
Sähköposti: [email protected]

Lost & found – löytötavarat

Unohtuiko jotakin lomakohteeseen? Voimme auttaa sinua etsimään hotelliin tai Apollon retki-/lentokenttäbussiin unohtuneita tavaroita.

Lue lisää

Yhteydenotto loman aikana 

Kohdehenkilökunnan yhteystiedot löydät Apollo app -sovelluksesta. Kohteeseen saapuessasi saat tervetulotekstiviestin, josta yhteystiedot myös löytyvät.

Omatoimikohteissamme ei ole Apollon omaa henkilökuntaa, mutta asiakaspalvelumme auttaa tarvittaessa.

 

 

 

Apollo Sports

Ota yhteyttä, jos haluat tietää lisää treenimatkoista tai Apollo Sports -hotelleista.
Sähköposti: [email protected] 
Instagram: @apollosports
Facebook: @apollosportsnordic

Laskettelulomat

Puhelin: 08-333 669

Aukioloajat
Arkisin klo 09.00 - 17.00