Apollo service
Haluamme tarjota sinulle turvallisen loman. Siksi voit helposti ottaa yhteyttä meihin tai paikallisiin kumppaneihimme milloin tahansa saadaksesi tietoa, neuvoja ja vinkkejä. Jos matkallasi ilmenee ongelmia, varmistamme, että saat tarvitsemaasi apua heti.
Tarjoamme erityyppisiä palveluita matkustuspaikastasi riippuen: Apollo Servicen, Lokal Servicen tai Apollo Service Linen. Lähtöaikasi kohteen palvelutaso näkyy verkkosivustollamme kunkin kohteen kohdalla sivun alareunassa "Palvelutaso"-painikkeen alla.
Apollo-palvelu kohteissamme Apollon skandinaavinen henkilökunta palvelee kaikkia pohjoismaisia asiakkaitamme. Kohteesta riippuen tapaat oppaitamme hotellilla tai palvelutoimistossa. Suomenkieliseen oppaaseen saa tarvittaessa yhteyden puhelimella ja sähköpostilla. Kohteeseen saapuessasi, tunnistat oppaamme lentokentällä Apollo-kyltistä. Apollon opas ei yleensä ole mukana lentokenttäkuljetuksissa. Jos matkustat reittilennoilla ja olet varannut lentokenttäkuljetukset, on sinua vastassa paikallinen yhteistyökumppanimme, joka auttaa sinua löytämään kuljetuksesi hotellille.
Tarjoamme palvelua vuorokauden ympäri tekstiviestitse, puhelimitse, Apollo App mobiilisovelluksen kautta ja sähköpostitse, joista saat käytännön tietoa, vinkkejä retkistä, autonvuokrauksesta ja paljon muuta. Useimmissa kohteissa oppaat ovat tavattavissa valituissa hotelleissa tai keskeisillä paikoilla kohteessa määriteltyinä aikoina. Henkilökohtaista palvelua halutessasi olet aina tervetullut tapaamaan henkilökuntaamme tapaamispaikoilla.
Saapuessasi kohteeseen saat tervetulotekstiviestissä tiedot tapaamispaikoista ja -ajoista, palvelupuhelinnumeron sekä muuta tärkeää tietoa. Huomioithan, että tiedot näkyvät tekstiviestissä olevan linkin kautta.
Jos olet varannut pelkät lennot, suosittelemme, että otat yhteyttä kohdehenkilökuntaamme saadaksesi kyseiset tiedot.
Matkakohde paikallisella palvelulla Apolloa edustaa paikallinen englanninkielinen kumppanimme. Paikallinen edustajamme auttaa sinua mielellään vinkeillä ja neuvoilla varmistaakseen, että lomastasi tulee paras mahdollinen.
Voit ottaa meihin yhteyttä myös 24/7 puhelimitse, tekstiviestitse ja sähköpostitse, jolloin saat vastaukset Apollo Service Line -puhelinpalvelusta. Kiireellisissä asioissa kannattaa aina soittaa suoraan meille.
Saat nykyisen puhelinnumeron tekstiviestillä vähän ennen lähtöä.
Apollon puhelinpalvelukohteissa voit olla meihin yhteydessä 24 tuntia vuorokaudessa puhelimitse, tekstiviestillä ja sähköpostilla, joihin vastaa skandinaavisen ja englanninkielinen Apollon henkilökunta. Kiireellisissä asioissa tulee aina olla yhteydessä puhelimitse.
Jos matkustat reittilennolla ja olet tilannut kuljetuksen, sinua vastaan tulee paikallinen edustaja, joka auttaa sinua löytämään kuljetuksen hotellille.
Saat puhelinpalvelun puhelinnumeron tekstiviestillä pian saapumisesi jälkeen.
Oma Apollon avulla sinulla on kaikki matkallesi tarvitsemasi yhdessä sovelluksessa. Saat nopean yleiskuvan tulevista matkoistasi, voit tutustua matkakohteeseesi, nähdä matka-asiakirjat ja tervetulotoivotuksen, varata retkiä, tarkistaa kuljetusajat ennen kotiinpaluuta sekä olla suoraan yhteydessä henkilöstöömme kohteessa.
Palvelu matkan aikana
Saapuminen matkakohteeseen
Oppaamme tai paikalliset edustajamme ottavat sinut vastaan lentokentällä heti saavuttuasi ulos saapumishallista. Jos olet varannut kuljetuksen kauttamme, he ohjaavat sinut bussille tai taksille, joka vie sinut eteenpäin. Oppaamme eivät yleensä matkusta mukana kuljetuksessa.
Ilmoitettu kuljetusaika
Kotisivuiltamme, kunkin matkakohteen kohdalta ”Fakta”-välilehdeltä, löydät tiedot arvioidusta ajoajasta lentokentältä alueelle, jossa majoitut. Kaikki ajat ovat arvioita ja voivat vaihdella päivän reitin, hotellipysähdysten määrän ja liikennetilanteen mukaan. Lentokentällä, hotellilla tai esimerkiksi satama-alueella voi myös esiintyä odotusaikoja saapumisen ja lähdön yhteydessä. Pidemmissä odotuksissa oppaamme ohjaavat sinut paikkaan, jossa matkatavaroitasi voidaan säilyttää.
Muutokset suunniteltuun kuljetukseen
Muutoksia voi tulla lyhyellä varoitusajalla johtuen olosuhteista, joihin Apollo ei voi vaikuttaa, kuten sääolosuhteet, paikalliset pyhäpäivät, muuttuneet aukioloajat jne. Tämä voi tarkoittaa aiempaa lähtöä, odotusaikoja tai joissakin tapauksissa yöpymisiä. Ajantasaiset kotiinlähtöajat lähetetään sinulle tekstiviestillä kaksi päivää ennen lähtöä.
Alle 2-vuotiaat lapset
0–2-vuotiaiden lasten tulee istua aikuisen sylissä. Jos sinulla on oma turvaistuin tai tarvitset sellaisen vauvalle, suosittelemme järjestämään kuljetuksen itse ja ottamaan taksin hotellille, koska bussissa ei ole varattuja paikkoja alle 2-vuotiaille. Busseissa on yleensä turvavyöt ja ne noudattavat maan paikallisia standardeja ja turvallisuusmääräyksiä.
Yhdistelmämatkat
Kuljetus sisältyy kaikkiin yhdistelmämatkoihin ja tapahtuu bussilla, minibussilla, taksilla, veneellä tai lentokoneella matkakohteesta riippuen. Noutoaika ilmoitetaan paikan päällä, ja mahdolliset liput saat myös kohteessa.
Erikoismatkatavarat
Jos otat mukaasi erikoisvarusteita, kuten urheiluvälineitä, polkupyöriä tai vastaavaa, vastaat itse niiden kuljetuksesta lentokentältä hotellille ja takaisin. Joissakin kohteissa erikoisvarusteiden kuljetuksesta voidaan veloittaa lisämaksu, ja kuljetus tulee usein varata etukäteen ”Minun matkani” -osiosta varauksen yhteydessä. Kysy myyjiltämme, mitä juuri sinun matkakohteessasi ja varusteissasi tulee huomioida.
Pelkkä lentovaraus
Et voi varata kuljetusta, jos olet varannut vain lennon tai koonnut matkasi itse verkkosivujemme kautta.
Huomio
Vastaat itse siitä, että matkatavarasi tulevat mukaan kuljetukseen sekä lentokentälle saavuttaessa että hotellilta lähtiessä kotiinpäin. Vastaat myös itse matkatavarojesi noutamisesta bussista.
Useimmissa kohteissamme on tarjolla monipuolinen ja jännittävä retkiohjelma, jonka ovat koonneet matkanjohtajamme tai paikalliset edustajamme ja yhteistyökumppanimme. Löydät tarjonnan verkkosivuiltamme kunkin kohteen kohdalta oikean yläkulman välilehdeltä ”Retket” tai sovelluksestamme. Retket voivat kuitenkin muuttua, peruuntua tai korvautua kokonaan toisella retkellä kauden aikana paikallisten olosuhteiden, yleisen kysynnän ja ilmoittautuneiden määrän vuoksi.
Joissakin kohteissa, esimerkiksi suurkaupungeissa tai sesongin ulkopuolella, retket toteutetaan englanninkielisen paikallisoppaan johdolla. Joissakin retkissä tai retken osissa voi olla mukana valtuutettu paikallisopas paikallisten määräysten vuoksi. Retkiä voi olla myös ilman opasta. Jos johonkin retkeen liittyy jotain erityistä, se mainitaan kuvauksessa tai ilmoitetaan paikan päällä ennen retkeä.
Muista, että tippikulttuuri ovat hyvin yleisiä ulkomailla. Siksi on hyvä tapa antaa tippiä esimerkiksi bussikuskille retkillä ja kiertoajeluilla.
Retkien varaaminen ennakkoon Retkien varaamissen kanssa ei tarvitse aina odottaa kohteeseen saapumista. Varmista paikkasi varaamalla suoraan varausjärjestelmästämme matkan varauksen yhteydessä tai jälkikäteen verkkosivustomme osiossa ”Minun Lomani”. Voit varata retkiä myös Oma Apollo -sovelluksessa, jonka suosittelemme lataamaan ennen matkan alkua.
Retkien peruminen Jos haluat perua retken, ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian. Voit perua retken viimeistään 24 tuntia ennen retken alkua. Jos haluat perua retken myöhemmin, tarvitset lääkärintodistuksen.
Jos sairastut tai loukkaannut lomalla Jos käy niin ikävästi, että sairastut tai joudut onnettomuuteen lomasi aikana ja tarvitset lääkärin hoitoa, on tärkeää, että otat välittömästi yhteyttä omaan vakuutusyhtiöösi heti onnettomuuden sattuessa. Vakuutusyhtiösi on aina vastuussa tilanteen hoitamisesta. Sen on voitava antaa välitöntä taloudellista apua, järjestää tarvittava hoito sairaalassa ja tarvittaessa järjestää kuljetus kotiin.
Matkanjohtajamme tekevät tietysti kaikkensa tukeakseen ja opastaakseen sairauden tai onnettomuuden sattuessa, mutta vakuutusyhtiö on aina vastuussa kaikista käytännön järjestelyistä.
Jos tarvitset lääkärin hoitoa lomasi aikana, muista säilyttää lääkärintodistukset, kuitit ja muut hoitavan lääkärin antamat asiakirjat. Tämä koskee myös esimerkiksi apteekista saatuja kuitteja sairauden tai onnettomuuden yhteydessä. Kaikki asiaankuuluvat asiakirjat tarvitaan mahdollisen korvauksen saamiseksi vakuutusyhtiöltäsi. Olet itse vastuussa lääkärintodistusten ja vastaavien hankkimisesta, eikä Apollo voi sitoutua järjestämään niitä puolestasi.
Jos olet tyytymätön matkan aikana Jos olet matkan aikana tyytymätön johonkin asiaan, on tärkeää ottaa mahdollisimman pian yhteyttä paikallisiin edustajiimme. Heihin voi yleensä ottaa yhteyttä sähköpostitse, tekstiviestillä, puhelimitse ja monissa matkakohteissamme myös henkilökohtaisesti hotelleissamme tai muissa lähialueen paikoissa. Lisätietoja matkastasi löydät kohdasta ”Minun Lomani” ja välilehdeltä ”Tervetulotiedot”.
Huomaa että: Hinnanalennuksen saamisen edellytyksenä on että ilmoitat ongelmasta jo matkan aikana joko Apollomatkojen oppaalle tai paikalliselle yhteistyökumppanillemme niissä kohteissa, joissa ei ole Apollomatkojen henkilökuntaa. Jos emme saa tietoa mahdollisista ongelmista, emme voi myöntää hinnanalennusta paluun jälkeen, koska emme ole voineet korjata tilannetta paikan päällä. Valituksia, joita ei ole esitetty matkakohteessa, ei siis käsitellä paluun jälkeen.
Jos ongelmaa ei ratkaista tyydyttävästi matkakohteessa, voit ottaa meihin yhteyttä palattuasi kotiin. Lisätietoja palautteita ja reklamaatioista löydät täältä.