Reklamaatiot matkan jälkeen
Täältä löydät tietoa, joka liittyy matkaan, jos olet kokenut puutteita tai ollut tyytymätön johonkin lomasi aikana.
Toivomme, että lomasi on mahdollisimman onnistunut. Apollomatkojen matkaoppaat ovat kohteessa juuri sinua varten, joten on tärkeää, että ilmoitat heille mahdollisista epäkohdista jo lomasi aikana.
Hinnanalennuksen saamisen edellytyksenä on että ilmoitat virheestä jo matkan aikana joko Apollomatkojen oppaalle tai paikalliselle yhteistyökumppanillemme niissä kohteissa, joissa ei ole Apollomatkojen henkilökuntaa. Mikäli ongelmaa ei saatu tästä huolimatta korjattua lomasi aikana, pyydämme täyttämään alla olevan lomakkeen.
Huomioithan seuraavat asiat:
Jos asiasi koskee matkaa edeltävää tapahtumaa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa apollo@apollomatkat.fi tai numeroon 09 6154 7400.
Jos asiasi koskee matkan aikana tapahtunutta asiaa, ota yhteyttä kohdehenkilökuntaamme paikan päällä. Yhteystiedot löytyvät muun muassa Oma Apollo -sovelluksesta.
Jos asiasi koskee viivästynyttä tai peruttua lentoa, lennolle pääsyn eväämistä, vahingoittunutta tai kadonnutta matkatavaraa tai muuta lentoon liittyvää asiaa, ota yhteyttä suoraan lentoyhtiöön.
Jos asiasi koskee esimerkiksi sairastumisesta tai varkaudesta aiheutuneita kuluja, tulee korvauspyyntö tehdä suoraan vakuutusyhtiöllesi.
Huomioithan, että palautelomakkeeseen ei voi liittää useita tai suuria kuvatiedostoja. Kuvatiedostot voi tarpeen tullen lähettää meille erikseen jälkikäteen. Reklamaatio tulee tehdä viimeistään kahden kuukauden sisällä matkasta. Vastaamme reklamaatioosi mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään kuuden viikon kuluttua palautteen saapumisesta meille. Vastausaika voi olla pidempi, jos asian käsittely vaatii laajempia selvityksiä tai yhteydenottoja lomakohteeseen. Kun käsittely on valmis, saat kirjallisen ilmoituksen päätöksestämme.
Jos matkatavarasi ovat vahingoittuneet tai kadonneet, tulee sinun välittömästi täyttää omaisuusvahinkoilmoitus (PIR) lentokentällä. Raportin täyttää saapumis- tai matkatavarapalvelussa lentoyhtiön maahenkilökunta, joka on vastuussa matkatavaroiden käsittelystä laskeutumisen jälkeen.
Vahingoittuneet matkatavarat Jos matkatavarasi on vaurioitunut, tulee PIR-raporttia käyttää kaikissa vakuutusyhtiöllesi tehtävissä korvausvaatimuksissa. On tärkeää, että ilmoitat vahingosta vakuutusyhtiöllesi mahdollisimman pian ja liität mukaan täytetyn PIR-raportin. Jos huomaat vahingot vasta kotiin palattuasi, sinun on varmistettava, että vahinkoilmoitus laaditaan viimeistään 7 päivän kuluessa kotiinpaluusta.
Viivästyneet matkatavarat Kadonneiden matkatavaroiden etsintä aloitetaan välittömästi ilmoituksen tekemisen jälkeen. Heti kun matkatavarasi on löydetty ja saapunut lentokentälle, sinuun otetaan yhteyttä toimituksen järjestämiseksi. PIR-raporttia käytetään ensin matkatavaroiden paikantamiseen antamiesi tietojen perusteella ja sen jälkeen toimituksen järjestämiseen antamaasi osoitteeseen. Ensimmäisten viiden päivän ajan etsinnästä vastaa kohteen paikallinen maahenkilöstö. Jos matkatavaroita ei ole löydetty viiden päivän kuluessa, voit ottaa yhteyttä suoraan lentoyhtiöön jatkotoimia varten. Valtaosassa tapauksista matkatavarat löytyvät. Jos matkatavaroida ei vastoin odotuksia ole löydetty 21 päivän kuluessa, se katsotaan kadonneeksi. Tässä tapauksessa on suositeltavaa ottaa yhteyttä matka- tai kotivakuutusyhtiöösi.