Maksuton muutos

Apollomatkat on turvallinen valinta

Me Apollomatkoilla olemme tehneet kaikkemme, jotta voisit varata ja suunnitella lomasi nyt mahdollisimman helposti ja riskittömästi. Kun varaat loman Apollomatkoilta, sinua suojaa matkapakettilaki. Tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että matkan hinta palautetaan 7 vuorokauden sisällä jos joudumme perumaan matkasi. Haluamme turvata lomasi onnistumisen myös tulevina aikoina, joten olemme tehneet varaamisesta erityisen joustavaa.


Matkasi hintaan sisältyy aina:

  • Rahanpalautus 7 päivän sisällä, mikäli matkasi joudutaan perumaan
  • Varaa nyt, maksa loppumaksu vasta 30 päivää ennen lähtöä
  • Maksuton nimenmuutosoikeus ennen lähtöä lentoyhtiön sääntöjen mukaisesti
  • Kuluton matkan siirto Covid 19 -sairas- tai altistumistapauksessa
  • Ajankohtaista tietoa matkakohteesi maahantulosäännöistä
  • Ajankohtaista tietoa, millaista matkakohteessasi on tällä hetkellä
  • Lisätietoja terveysturvallisesta matkustamisesta matkakohteeseesi
  • Taattu kotiinpaluu tilauslennoillamme *)

*) Katso poikkeustilanteita koskevat ehdot.

Koskee vain tilauslennoin tehtäviä rantalomia.

Katso ehdot täältä

Rahanpalautus 7 päivän sisällä, mikäli matkasi joudutaan perumaan

  • Mikäli joudumme perumaan matkasi, palautamme matkan summan 7 päivän sisällä siitä kun olemme saaneet vahvistuksesi peruutukseen.
Maksa matka viimeistään 30 päivää ennen lähtöä

Maksa matka viimeistään 30 päivää ennen lähtöä:    

  • Voit maksaa matkapakettisi loppumaksun 30 päivää ennen matkasi alkua.
  • Varaa matkasi turvallisin mielin myös myöhäisemmälle ajankohdalle ilman, että sinun tarvitsee maksaa matkasta muuta kuin varausmaksu.
Kuluton nimenmuutos

Matkasuunnitelmien muuttuessa:                                                                                                                                                   

  • Voit tehdä nimenmuutoksen varaukselle ilman kuluja  ennen lähtöä huomioon ottaen Apollomatkojen toimiston aukioloajat sekä lentoyhtiökohtaiset säännöt.
  • Kuluton nimenmuutos koskee vain tilauslennoilla tehtäviä rantalomia, ei koske kaupunkilomia eikä seuraavia lentoyhtiöitä: Turkish Airlines, Qatar Airways. Näihin sovelletaan lentoyhtiön omia muutos- ja peruutusehtoja.
Siirrä matkaasi Covid-19 sairastapauksessa

 

  • Covid-19-tartunta: Mikäli sinulla tai jollain samalla matkavarauksella olevalle henkilöllä todetaan Covid-19 -tartunta tai sinut on asetettu viranomaisten toimesta karanteeniin altistumisen johdosta kahden viikon sisällä ennen matkan alkua, voitte siirtää yhteisen varauksenne uudelle ajankohdalle ilman lisämaksua. Positiivinen PCR-testitulos tai virallinen todistus altistumisesta ja karanteenista vaaditaan. Muutos tulee olla tehtynä uudelle ajankohdalle seitsemän päivän sisällä positiivisen testituloksen saannista.
  • Uuden matkan tulee olla Apollomatkojen rantaloma, kohteen/hotellin ei tarvitse olla sama kuin alkuperäisessä matkassa
  • Jos uuden matkan hinta on alkuperäistä matkaa korkeampi, veloitetaan hintojen välinen erotus. Jos uuden matkan hinta on alkuperäistä edullisempi, hintojen välistä erotusta ei palauteta.

 

 

Lisäpalveluiden muuttaminen
  • Voit poistaa tai lisätä varauksesi lisäpalveluita vielä 24 tuntia ennen lähtöä huomioon ottaen Apollomatkojen toimiston aukioloajat.
Taattu kotiinpaluu
  • Sinua suojelee matkapakettilaki, joka tarkoittaa, että sinulle taataan paluumatka tilauslennoillamme, mikäli matkakohteessa tapahtuu jotain odottamatonta. Jos paluumatkasi ajankohta muuttuu eli matkasi kesto pitenee tai lyhenee tapaturmasta, sairastumisesta (esim. Covid-19) tai muusta tilanteesta johtuen, matkavakuutuksesi kattaa lisäkulut ja kotimatkan.

 

Koskee Apollomatkojen rantalomia lomalennoin.


Lisää turvallisia syitä valita Apollomatkat

Kattava vakuutus matkallesi

Tunne olosi turvatuksi sekä matkalla että matkan alkua odottaessa. Kun valitset Goudan Maxi -matkavakuutuksen sekä Apollon muutosturvan, varmistat kattavan suojan matkalle sekä sairastumisen varalle ennen matkaa.

Lue lisää vakuutuksista »

Tästä syystä Apollomatkat on turvallinen valinta

Miksi Apollomatkat on turvallinen valinta juuri nyt?  Apollon toimitusjohtaja Leif Vase Larsen kertoo sinulle tarkemmin, miksi voit tuntea olosi turvalliseksi kanssamme. Tervetuloa suunnittelemaan seuraavaa lomaasi Apollomatkoilla!

 
Lue koko kirje täällä »

Usein kysytyt kysymykset:

Voinko siirtää matkaani, mikäli Covid-19 testitulokseni on positiivinen?

Sinulla on oikeus siirtää matkasi kuluitta toiselle ajankohdalle, mikäli sinulla tai jollain toisella samalla matkavarauksella olevalle henkilöllä todetaan positiivinen Covid-19 testitulos kahden viikon sisällä ennen matkan alkua. Suosittelemme aina myös lisämaksullisen muutosturvan varaamista matkavarauksen yhteydessä. Mikäli sairastut ennen matkaasi ja et voi matkustaa, muutosturvan ansiosta voit perua matkasi kuluitta ja saat takaisin maksamasi matkan hinnan (lääkärintodistus vaaditaan). 

Peritäänkö näistä ehdoista lisämaksu?

Ei, lisäehdot sisältyvät kaikkien rantalomapakettiemme hintaan automaattisesti.

Tarvitsenko matkavakuutuksen?

Kyllä, on hyvin tärkeää turvata matka ostamalla matkavakuutus. Matkan hintaan sisältyvät ehdot kattavat vain koronavirukseen (Covid-19) liittyvät sairastapaukset. Ehdot eivät kata sairastumista muihin tauteihin. Saat kauttamme kattavan Goudan Maxi-vakuutuksen, jolloin saat laajemman lisäturvan matkasi ajaksi kuten kotiinkuljetuksen sairastapauksissa, korvausta ruoasta ja majoituksesta syntyvistä lisäkustannuksista, lääkärikäynneistä sekä uuden matkan sairastumisen tai onnettomuuden sattuessa.

Sisältyvätkö sivulla mainitut ehdot minun varaukseeni?

Sivulla mainitut ehdot sisältyvät tilauslennoin tehtäviin rantalomiin (lento + hotelli), joiden lähtöpäivä on viimeistään 10.04.2022.

 

 

Mitä tapahtuu, jos viranomaisten matkustussuositukset muuttuvat?

Jos Apollomatkat peruu matkasi esim. viranomaisten matkustusrajoitusten vuoksi, takaamme, että palautamme maksamasi matkan hinnan sille maksutavalle, millä olet matkan alun perin maksanut. Peruutustapauksissa palautamme sinulle maksamasi summan aina niin pian kuin mahdollista. Viranomaisten matkustusohjeistukset, lentoyhtiöiden liikennemuutokset ja koronatilanne kohteissamme vaikuttavat matkustusohjelmamme muutoksiin.