Lost & Found
Täältä löydät tietoa, miten toimia jos olet hukannut jotain matkasi aikana.
Olipa kyseessä sitten jotain suurta, pientä tai sinulle erityisen arvokasta, teemme parhaamme löytääksemme sen ja varmistaaksemme, että se palautetaan sinulle turvallisesti – kunhan se on jäänyt hotelliin tai kuljetusbussiin.
Näin se toimii: 1. Luo etsintäpyyntö klikkaamalla alla olevaa linkkiä ja täyttämällä lomake. Saat vahvistussähköpostin, kun olemme vastaanottaneet pyyntösi. HUOM Lue alla olevat tärkeät tiedot Lost & Found -palvelusta ennen lomakkeen täyttämistä. 2. Vastaanotettuamme pyyntösi tutkimme, löydämmekö tavarasi. Otamme yhteyttä hotelliin tai bussiyhtiöön ja yritämme löytää kadonneen esineesi. 3. Jos löydämme tavarasi, otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse, ja kerromme, paljon tavaran postitus maksaa. 4. Jos et kuule meistä neljän viikon kuluessa, tuotettasi ei ole löydetty ja pyyntösi suljetaan. Suoritettua maksua ei hyvitetä.
Mitä palvelu maksaa? • Etsintäpyynnön rekisteröiminen maksaa 50 euroa. • Sinun on lisäksi maksettava postituskulut, mikäli tuotteesi löytyy ja se lähetetään sinulle. • Tullin tai muiden lähetyskulujen käsittelystä voi aiheutua ylimääräisiä kuluja. Jos näin tapahtuu, ottaa kuljetusyhtiö sinuun suoraa yhteyttä laskutusta varten. Nämä kulut ovat sinun vastuullasi.
Tärkeää tietoa kadonneista tavaroista:
Ennen kuin lähetät ilmoituksen:
Voit lähettää kadonneita tavaroita koskevan ilmoituksen vasta, kun olet palannut matkalta. Jos olet vielä matkakohteessa, voit ottaa yhteyttä oppaisiimme.
Voimme etsiä kadonneita tavaroita vain, jos olet ollut matkakohteessa, jossa meillä on Apollo-oppaita. Jos et ole varma, koskeeko tämä matkakohdettasi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Voimme etsiä vain esineitä, jotka on unohdettu hotelleihimme tai kuljetusbusseihimme. Jos olet unohtanut jotain lentokoneeseen, lentokentälle tai muualle, sinun on otettava yhteyttä asianomaisiin viranomaisiin tai lentoyhtiöön.
Muualle unohdetut esineet:
Jos olet unohtanut jotain muualle kuin hotelleihimme tai kuljetusbusseihimme, Apollo voi joissakin tapauksissa auttaa etsimään esineitä ja lähettämään ne. Edellytyksenä on kuitenkin, että olet itse löytänyt esineen ja tiedät tarkalleen, missä se on.
Tämä koskee vain kohteita, joissa on Apollon oppaita.
Tärkeää tietää kotiinkuljetuksesta: Emme voi lähettää kaikkia esineitä. Se, että löydämme esineen, ei tarkoita, että voimme lähettää sen sinulle. Lue alla olevat tiedot varmistaaksesi, että esineesi voidaan lähettää, jos se löytyy.
Emme voi lähettää esineitä, jotka sisältävät GDPR:n mukaisia arkaluonteisia henkilötietoja, kuten ajokortteja, maksukortteja, passeja jne.
Emme voi lähettää esineitä, jotka sisältävät paristoja, kuten auton avaimia, puhelimia, tietokoneita jne. Poikkeuksia voidaan tehdä, jos paristo on irrotettavissa.
Emme lähetä käteistä rahaa.
Apollo ei ole vastuussa kuljetuksen aikana mahdollisesti syntyneistä vahingoista.
Kun esineesi on löydetty ja lähetys vahvistettu, Apollomatkat päättää asiasta.
Lähetykseen liittyvät kysymykset tai valitukset on osoitettava suoraan kuljetusyritykselle. Saat tiedot kuljetusyrityksestä ja mahdollisesti seurantanumeron, kun paketti on lähetetty.
Kaikki löytötavarat, jotka ovat hallussamme, säilytetään enintään kolme kuukautta. Jos tavaraa ei haeta, kuljetuskustannuksia ei makseta tai muuta noutoa ei sovita tämän ajan kuluessa, se lähetetään kierrätykseen.
Huomaa, että kausina, jolloin kohteemme ovat suljettuina, esineitä voi olla kuukausia säilytettynä toimistollamme, mutta paikalla ei ole henkilökuntaa käsittelemään unohdettuja esineitä.
Onko sinulla kysyttävää? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Toivottavasti voimme auttaa sinua saamaan esineesi takaisin!
Jos olet unohtanut jotain lentokoneeseen tai kotimaan lentokentälle, ota yhteyttä lentokentän löytötavaroiden osastoon. Lentoyhtiö vie unohdetut tavarat yleensä takaisin lähtökentälle.
Löydät tiedot lentokentän verkkosivuilta.
Jos olet unohtanut jotain lentokentälle matkakohteessa, suosittelemme ottamaan yhteyttä suoraan lentokenttään.