Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet tälle sivulle usein kysyttyjä kysymyksiä. Tarkista, löydätkö vastauksen mieltäsi askarruttavaan kysymykseen täältä. Voit olla aina myös yhteydessä asiakaspalveluumme.

Lomat tilauslennoilla (1,2 ja 3 viikon matkat)

Liput ja varaukset

Milloin saan matkalipun?
Matkalippu lähetetään sähköpostitse tai lisämaksullisena paperilippuna noin 14 päivää ennen matkaa.

Milloin saan sähköisen matkalipun?
Matkalippu lähetetään sähköpostitse noin 14 päivää ennen matkaa.

En ole saanut matkalippua. Miten voin saada uuden?
Voit hakea ja tulostaa uuden matkalipun Minun varaukseni -sivun kautta.

Olen kadottanut matkalippuni. Miten voin saada uuden?
Voit hakea ja tulostaa uuden matkalipun Minun varaukseni -sivun kautta.

Miten kampanjakoodi toimii?
Kampanjakoodit koskevat uusia varauksia valituissa hotelleissa. Alennuksen saa täysihintaisista matkoista, eikä kampanjakoodia voi yhdistää muihin tarjouksiin. Koodi lisätään varauksen vaiheessa 2 ja alennus näkyy varauksen vaiheessa 5.

En saa kampanjakoodia toimimaan.
Kampanjakoodit ovat voimassa rajoitetun ajan ja niitä voi käyttää vain tietyissä matkoissa. Tarkasta kampanjakoodillisen tarjouksen ehdot ja voimassaoloaika.

Haluaisin tehdä tarjouspyynnön matkasta. Miten se tapahtuu?
Lähetä pyyntö asiakaspalveluumme sähköpostitse. Jos suunnitelet matkaa yli 10 aikuisen ryhmälle, ota yhteyttä ryhmämyyntiimme.

Haluaisin saada vinkkejä, minne kannattaa matkustaa.
Vinkkejä loman suunniteluun saat esimerkiksi Lomavinkkejä-osiosta tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Lentokenttä ja lentomatka

Miten tilaan lentoaterian Finnairin lomalennolle?
Lisämaksulliset ateriat Finnairin lomalennoille tilataan Finnairin oman palvelun kautta. Kirjaudu järjestelmään Apollomatkojen varausnumerolla ilman viivoja tai välejä, esim. 150123123400.

Onko lennolle mahdollista tilata erikoisruokavalion mukainen ateria?
Lue lisää eri lentoyhtiöiden käytännöistä.

Saammeko paikat lentokoneesta vierekkäin, koska meillä on sama varaus?
Vierekkäisiä paikkoja ei voi taata. Useilla lentoyhtiöillä on mahdollista tehdä paikkavaraus etukäteen lisämaksusta.

Mistä terminaalista lento lähtee?
Tarkasta lentoyhtiön käyttämä terminaali Finavian sivuilta.

Miten teen lähtöselvityksen?
Lähtöselvitysajat riippuvat siitä, onko kyseessä loma- vai reittilento. Lähtöselvityksen voi tehdä myös automaatilla. Lähtöselvityksen voi monilla lentoyhtiöillä tehdä myös etukäteen lentoyhtiön internet-sivujen kautta. Lue lisää täältä.

Miten paljon voin ottaa matkatavaroita?
Matkatavaroiden sallittu määrä riippuu lentoyhtiöstä. Lue lisää eri lentoyhtiöiden käytännöistä.

Lomat reittilennoilla ( Kaupunkilomat ja omatoimimatkat)

Lomat reittilennoin

Sisältyykö matkatavara aina lipun hintaan?
Matkatavaran sisältyminen lipun hintaan riippuu lentoyhtiöstä ja kyseisestä lipputyypistä. Näet varausvaiheessa ennen maksua sisältyykö lippuusi matkatavara. Lue lisää lentoyhtiöstä ja mistä voit lisätä matkatavaran varaukseesi.

Milloin minun tulee olla kentällä?
Suosittelemme kentälle saapumista 2 tuntia ennen koneen lähtöaikaa.

Miten voin maksaa loman reittilennolla?
Hyväksymme maksutavaksi vain luottokortti maksut.

Voinko maksaa erissä?
Lomia reittilennoin ei voi maksaa erissä. Maksu tulee suorittaa varausvaiheessa kokonaisuudessaan luottokortilla.

Minne olen yhteydessä jos haluan peruuttaa matkani?
Ota meihin yhteyttä numeroon 09 54229900 tai laita sähköpostia osoitteeseen [email protected].

Mistä terminaalista lento lähtee?
Tarkasta lentoyhtiön käyttämä terminaali Finavian sivuilta

Mitkä ovat matkan peruuntumisvakuutuksen ehdot?
Lue lisää matkan peruuntumisvakuutuksesta täältä, josta löydät myös ehdot.

Voinko muuttaa tai peruuttaa matkani?
Matkoja reittilennoin ei voi yleensä muuttaa tai peruuttaa kuluitta. Ota meihin yhteyttä numeroon 09 6154 7400 tai laita sähköpostia osoitteeseen [email protected].

Milloin saan matkalippuni?
Matka-asiakirja lähetetään sinulle heti varauksen tekemisen jälkeen. Matka-asiakirja toimii lentolippunasi ja siitä löytyy myös mahdollinen hotellin varausnumero ja/tai tapahtuman varausnumero. Tulosta matkalle aina mukaan sekä matka-asiakirja sekä varausvahvistus.

Ongelmia varausta tehdessä?

Kaupunkilomien varausjärjestelmässä saattaa joskus ilmetä ongelmia varausta tehdessä, jolloin suosittelemme tyhjentämään internet-selaimen välimuistin ja yrittämään uudelleen.

Ohjeet selaimen tyhjentämiseen:

Chrome: Asetukset > Historia > Poista selaustiedot > Poista tiedot

Firefox: Asetukset > Lisäasetukset > Verkko > Välimuistissa oleva verkkosisältö > Tyhjennä heti 

Internet Explorer: Asetukset > Tyhjennä selaustietdot > Valitse tyhjennettävät kohteet > Välimuistissa olevat tiedot ja tiedostot > Tyhjennä