
Lisäturvapaketti – Ehdot
Maksuton muutosoikeus | Voit muuttaa matkaasi yhden kerran viimeistään kaksi viikkoa ennen matkan alkua maksutta. Matkavarausta on mahdollista muuttaa kuluitta toiselle lähtöpäivälle samalla matkustuskaudella, toiseen matkakohteeseen tai toiseen hotelliin viimeistään 14 päivää ennen matkan alkua. Jos uuden matkan hinta on alkuperäistä matkaa korkeampi, veloitetaan hintojen välinen erotus. Jos uuden matkan hinta on alkuperäistä edullisempi, hintojen välistä erotusta ei palauteta. |
Avoin kauppa | Lisää harkinta-aikaa avoimella kaupalla. Tarjoamme kaikkiin uusiin kesän 2021 matkavarauksiin avoimen kaupan, jonka ansiosta voit peruuttaa matkan kun lähtöön on yli 60 päivää. Etu koskee tilauslennoin tehtäviä rantalomapaketteja ja on voimassa toistaiseksi. Voit peruuttaa varatun matkan vielä jopa 60 päivää ennen lähtöä, riippumatta peruutuksen syystä. Matkan hinta palautetaan sinulle, hinnasta vähennetään ainoastaan toimistokulut, 20 € /hlö. Varausmaksu tulee maksaa 7 vrk:n kuluessa varauksesta. Koskee vain 1, 2 & 3 viikon rantalomia (lento+hotelli). Ei koske reittilennoilla toteutettavia matkoja, risteilyjä, TEMA matkoja eikä itse räätälöitäviä matkoja. Ei koske ryhmiä. Matka tulee peruuttaa vähintään 60 vrk ennen lähtöä, Apollomatkojen toimiston aukioloajat huomioiden. Avoin kauppa koskee uusia kesäkauden 2021 varauksia 28.8.2020 alkaen. |
Maksa matka viimeistään 30 päivää ennen lähtöä. | Maksa matka viimeistään 30 päivää ennen lähtöä. Voit maksaa matkapakettisi loppumaksun 30 päivää ennen matkasi alkua. Voit varata matkasi turvallisin mielin myös myöhäisemmälle ajankohdalle ilman, että sinun tarvitsee maksaa matkasta muuta kuin varausmaksu. |
Kuluton nimenmuutos | Matkasuunnitelmien muuttuessa. Voit tehdä nimenmuutoksen varaukselle ilman kuluja jopa 48 tuntia ennen lähtöä huomioon ottaen Apollomatkojen toimiston aukioloajat. Kuluton nimenmuutos koskee vain tilauslennoilla tehtäviä rantalomia, ei koske kaupunkilomia eikä seuraavia lentoyhtiöitä: Turkish Airlines, Qatar Airways. Näihin sovelletaan lentoyhtiön omia muutos- ja peruutusehtoja. |
Karanteenihotellin kulut korvataan | Karanteenimajoituksen kulut korvataan. Mikäli joudut karanteeniin matkakohteessamme, ja kohdemaan viranomainen tai muu taho, kuten vakuutusyhtiö, ei maksa tästä johtuvia ylimääräisiä kustannuksia, vastaa Apollomatkat karanteenimajoitukseen liittyvistä lisäkuluista. Vastaamme lisäkuluista karanteeniin joutuneen henkilön osalta, Apollomatkat ei korvaa muiden karanteeniin joutumattomien matkaseurueen henkilöiden lisäkuluja. Suosittelemme myös varaamaan kattavan Goudan Maxi-vakuutuksen, joka oikeuttaa korvaukseen menetetyistä lomapäivistä tai uuden korvaavan lomamatkaan, jos yli puolet lomapäivistä kuluu sairastaessa (lääkärintodistus vaaditaan). Lue lisää vakuutuksesta täältä. |
Siirrä matkaasi Covid-19 sairastapauksessa | Covid-19-tartunta. Mikäli sinulla tai jollain samalla matkavarauksella olevalle henkilöllä todetaan Covid-19 -tartunta kahden viikon sisällä ennen matkan alkua, voitte siirtää yhteisen varauksenne uudelle ajankohdalle ilman lisämaksua (positiivinen PCR-testitulos vaaditaan). |
Lisäpalveluiden muuttaminen | Voit poistaa tai lisätä varauksesi lisäpalveluita vielä 24 tuntia ennen lähtöä huomioon ottaen Apollomatkojen toimiston aukioloajat. |
Lisäturvapaketti sisältyy tilauslennoin toteutettavien rantalomapakettien hintaan. Koskee talvikauden 20/21 sekä kesän 2021 matkoja. Ei sisälly ryhmämatkoihin, räätälöityihin lento + hotelli -paketteihin kuten kaupunkilomiin ja risteilyihin, eikä TEMA matkoihin. Maksuton muutosoikeus ei sisälly reittilentojen hintaan.

Maxi-vakuutus – Kattavampi turva lomallesi
Haluamme että voit tuntea olosi turvatuksi sekä matkalla että matkan alkua odottaessa. Kun valitset Goudan Maxi -matkavakuutuksen sekä Apollon muutosturvan, varmistat kattavan suojan matkan ajaksi sekä sairastumisen varalle ennen matkaa.
Valitse Goudan Maxi -matkavakuutus, kun haluat laajan turvan matkasi ajaksi. Apollon muutosturvan ansiosta voit perua matkan kuluitta, mikäli joku matkaseurueesta sairastuu ennen matkaa.
Lue lisää Maxi -matkavakuutukseta »
Goudan Maxi on kattava matkavakuutus, joka korvaa hoitokulut akuutin sairauden tai onnettomuuden sattuessa, sekä monia esimerkiksi karanteeniin liittyviä lisäkuluja.
Jos sairastun matkalla – Millaisen korvauksen voin saada?
- Vakuutus korvaa välttämättömät ja kohtuulliset hoitokustannukset, mikä tarkoittaa sitä ettei sairaanhoidolle ei ole enimmäismäärää.
- Vakavan sairauden sattuessa välttämättömät ja kohtuulliset kotiinkuljetuksen kustannukset korvataan.
- Korvaus menetetyistä lomapäivistä tai korvaava lomamatka, jos yli puolet lomapäivistä kuluu sairastaessa (lääkärintodistus vaaditaan).
Jos joudun karanteeniin Covid-19 vuoksi, enkä voi palata suunnitellusti - millaista korvausta voin saada?
Jos et pääse palaamaan kotiin suunnitellusti sairauden vuoksi, vakuutus kattaa uuden paluumatkan lisäkustannukset. Saat korvausta myös ruoasta ja majoituksesta syntyvistä lisäkustannuksista.
Saanko korvausta jos hotelli asetetaan karanteeniin, enkä saa poistua sieltä?
Tässä tapauksessa vakuutus ei korvaa menetettyjä lomapäiviä tai lisäkustannuksia uudesta kotimatkasta.
Jos pääsy lennolle evätään oireiden (esim. yskä tai nuha) vuoksi, saanko korvausta?
Vakuutus korvaa kustannukset vain akuuteissa sairastapauksissa ja aina lääkärintodistusta vastaan.
Lue lisää Maxi-vakuutuksesta »
Voinko siirtää matkaani, mikäli Covid-19 testitulokseni on positiivinen?
Sinulla on oikeus siirtää matkasi kuluitta toiselle ajankohdalle, mikäli sinulla tai jollain toisella samalla matkavarauksella olevalle henkilöllä todetaan positiivinen Covid-19 testitulos kahden viikon sisällä ennen matkan alkua. Suosittelemme aina myös lisämaksullisen muutosturvan varaamista matkavarauksen yhteydessä. Mikäli sairastut ennen matkaasi ja et voi matkustaa, muutosturvan ansiosta voit perua matkasi kuluitta ja saat takaisin maksamasi matkan hinnan (lääkärintodistus vaaditaan).
Muistathan, että tarjoamme uusiin vuoden 2020 rantalomavarauksiin muutosedun, jonka ansiosta voit muuttaa matkan ajankohtaa tai kohdetta yhden kerran maksutta vielä jopa kaksi viikkoa ennen matkaa. Etu sisältyy kaikkiin 1.3.2020 alkaen tehtyihin uusiin vuoden 2020 varauksiin automaattisesti.
Peritäänkö lisäturvapaketista lisämaksu?
Ei, lisäturvapaketti sisältyy kaikkien rantalomapakettiemme hintaan automaattisesti.
Tarvitsenko matkavakuutuksen?
Kyllä, on hyvin tärkeää turvata matka ostamalla matkavakuutus. Lisäturvapaketti kattaa vain koronavirukseen (Covid-19) liittyvät sairastapaukset. Lisäturvapaketti ei kata sairastumista muihin tauteihin. Saat kauttamme kattavan Goudan Maxi-vakuutuksen, jolloin saat laajemman lisäturvan matkasi ajaksi kuten kotiinkuljetuksen sairastapauksissa, korvausta ruoasta ja majoituksesta syntyvistä lisäkustannuksista, lääkärikäynneistä sekä uuden matkan sairastumisen tai onnettomuuden sattuessa.
Mitä tapahtuu, jos sairastun matkakohteessa?
Mikäli saat koronavirustartunnan matkakohteessa, ohjataan sinut tavallisesti paikallisten viranomaisten osoittamaan hotelliin, jossa asut karanteeninomaisissa olosuhteissa seuraavien 14 vuorokauden ajan. Jos tarvitset hoitoa, on sinulla pääsy sairaanhoidon pariin. Kohdehenkilökuntamme on tukenasi mahdollisissa sairastapauksissa.
Apollomatkat korvaa karanteenihotelliin liittyvät majoitus- ja ruokakulut, mikäli niitä ei muuten korvata. Suosittelemme kuitenkin lisäksi matkavakuutusta, joka turvaa matkasi kokonaan sairastuessasi matkasi aikana. Goudan Maxi-vakuutus kattaa esimerkiksi sairaalakäynnit, ateriakustannukset sekä uuden kotimatkan.
Mitä tapahtuu, jos joudun karanteeniin matkallani?
Mikäli joudut karanteeniin matkasi aikana, vastaa Apollomatkat mahdollisista karanteenihotelliin liittyvistä lisäkustannuksista (majoitus- ja ruokakulut) mikäli niitä ei muuten korvata. Suosittelemme myös Goudan Maxi-vakuutuksen varaamista, jolloin sinulla on mahdollista saada korvausta menetetyistä lomapäivistä tai korvaava lomamatka, jos yli puolet lomapäivistä kuluu sairastaessa. Jos et pääse palaamaan kotiin suunnitellusti sairauden vuoksi, vakuutus kattaa uuden paluumatkan lisäkustannukset. Lue lisää täältä.
Mitä tapahtuu, jos viranomaisten matkustussuositukset muuttuvat?
Jos Apollomatkat peruu matkasi esim. viranomaisten matkustusrajoitusten vuoksi, takaamme, että palautamme maksamasi matkan hinnan sille maksutavalle, millä olet matkan alun perin maksanut. Peruutustapauksissa palautamme sinulle maksamasi summan aina niin pian kuin mahdollista.